تلفات کرونا در آمریکا از 134 هزار نفر عبور کرد

به گزارش جملات زیبا، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از 134 هزار نفر عبور کرد.

تلفات کرونا در آمریکا از 134 هزار نفر عبور کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دانشگاه جانز هاپکینز امروز (شنبه) گزارش کرد که در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 134 هزار و 67 نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سه میلیون و 183 هزار و 856 نفر رسیده است.

خبرگزاری رویترز نیز بر اثر آمار و ارقام خود گزارش کرد که برای سومین روز متوالی، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا از 60 هزار نفر فراتر رفت و روز آدینه دستکم 62 هزار و 500 مورد جدید در این کشور به کووید-19 مبتلا شدند.

روز آدینه به وقت محلی، هفت ایالت آلاسکا، جورجیا، لوئیزیانا، مونتانا، اوهایو، یوتا و ویسکانسین، آمار روزانه مبتلایان به کرونا، رکورد جدیدی زد.

با اینحال، پایگاه اطلاع رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و 291 هزار و 786 نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور 136 هزار و 671 نفر گزارش نموده است.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده، اختلاف نظرات زیادی در میان مقام های آمریکایی در مورد موضوعاتی، چون بازگشایی مدارس و کسب و کار ها و زدن ماسک در ملاء عام وجود دارد و این در حالی است که تقریباً کارشناسان بهداشت در مورد استفاده از ماسک بعنوان یکی از مؤثرترین شیوه های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتفاق نظر دارند.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دستکم 12 میلیون و 464 هزار و 915 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن میان 559 هزار و 481 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و 6 میلیون و 836 هزار و 564 نفر نیز بهبود یافته اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته را در دنیا دارد.

برزیل با یک میلیون و 800 هزار و 827 مورد ابتلا و 70 هزار و 398 مورد فوتی و هند با 793 هزار و 802 مورد ابتلا و 21 هزار و 604 مورد فوتی در رده دوم و سوم کشور های دنیا با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار گرفته است.

تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به یک بحران تبدیل شده است و موجی از نگرانی های کادر درمان و کارشناسان بهداشت این کشور را برانگیخته است. با اینحال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از شروع شیوع ویروس کرونا در آمریکا، با دستکم دریافت آن و کوچک شمردن عواقب آن موجب شده است این کشور با بیش از 3.1 میلیون مبتلا به این بیماری، به عظیم ترین مرکز شیوع آن در دنیا تبدیل گردد.

روز گذشته (آدینه)، شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی از بحران همه گیری کرونا در زندان های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری خبر داده که جان زندانیان را تهدید می نماید.

تحلیل محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ نشان داده تعداد ساکنان زندان های آمریکا که نتیجه آزمایش کرونای آن ها مثبت شده، 5.5 برابر جمعیت ایالات متحده است. محققان گفتند این نتیجه می تواند از این هم بدتر باشد، زیرا بسیاری از زندان ها آزمایش کرونا را یا انجام نمی دهند یا تنها افراد دارای علامت را آزمایش می نمایند.

سازمان دنیای بهداشت روز پنجشنبه رسماً گفت ویروس کرونا می تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل گردد. این سازمان پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله هوا را نادر و کم اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 591

به "تلفات کرونا در آمریکا از 134 هزار نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در آمریکا از 134 هزار نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید