بانک مرکزی روسیه: ارزهای مجازی تا چند سال آینده جای سوئیفت را می گیرند

به گزارش جملات زیبا، بانک مرکزی روسیه بیان کرد طی 5 تا 7 سال آینده چندین کشور ارزهای مجازی خود را راه اندازی می نمایند و دیگر نیازی به وجود سوئیفت نخواهد بود.

بانک مرکزی روسیه: ارزهای مجازی تا چند سال آینده جای سوئیفت را می گیرند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد توسعه ارزهای دیجیتال می تواند سیستم پرداخت بانکی بین المللی سوئیفت را به چالش کشیده و بالاخره آن را از دور خارج سازد.

طبق گفته اولگا اسکروبوگاتوف، معاون اول بانک مرکزی روسیه، بیش از 30 موسسه اقتصادی در حال حاضر بر روی ارزهای دیجیتال ملی خود کار می نمایند. با توجه به سرعت توسعه ارزهای مجازی، این احتمال وجود دارد که طی 5 تا 7 سال آینده، چندین کشور شکل جدیدی از این ارزها را راه اندازی نمایند.

وی عقیده دارد در این شرایط نیازی به وجود سوئیفت نیست چون شکل جدیدی از تعاملات فناوری وجود خواهد داشت و شبکه بانکداری جهانی به یکی از پلتفرم های شکل جدید ارزهای ملی تبدیل خواهد شد.

سیستم سوئیفت پرداخت های بین مرزی میان 11 هزار موسسه اقتصادی در بیش از 200 کشور جهان را تسهیل می نماید. بعضی سیاستمداران غربی تهدید نموده اند ارتباط روسیه با این سیستم جهانی را قطع می نمایند و روسیه در پاسخ به این تهدیدها کار بر روی یک جایگزین یعنی شبکه پیامدهی اقتصادی داخلی خود با نام SPFS را شروع نموده است.

روسیه در حال حاضر به دنبال راه اندازی روبل دیجیتال است. این شکل جدید از ارز روسیه که به همراه پول نقد و روبل های غیر نقدی در دسترس خواهد بود، در سال آینده میلادی در کریمه آزمایش می گردد. بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد از روبل دیجیتال در نقل و انتقال های اقتصادی بین المللی استفاده می گردد این امکان تنها زمانی فراهم خواهد بود کرد همتایان جهانی روسیه هم ارزهای دیجیتال حکومتی خود را راه اندازی نمایند.

چین، یکی از شرکای تجاری اصلی روسیه، آزمایش یوان دیجیتال را در ماه های اخیر گسترش داده است. سوئد هم ارز مجازی خود با عنوان CBDC را در امسال به صورت آزمایشی راه اندازی نموده است. اتحادیه اروپا هم در حال آماده سازی یوروی دیجیتال است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 884

به "بانک مرکزی روسیه: ارزهای مجازی تا چند سال آینده جای سوئیفت را می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی روسیه: ارزهای مجازی تا چند سال آینده جای سوئیفت را می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید