بازپرسی پلیس از نخست وزیر نروژ به دلیل نقض قواعد کرونایی

به گزارش جملات زیبا، نخست وزیر نروژ به اتهام نقض قواعد کرونایی در جشن تولدی که در هتلی در این کشور برگزار شده است تحت بازپرسی پلیس قرار می گیرد.

بازپرسی پلیس از نخست وزیر نروژ به دلیل نقض قواعد کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ از جمله حامیان قواعد ضد کرونایی سخت در این کشور است، اما حالا وی خود متهم به نقض این قواعد شده است و باید پاسخگو باشد.

نخست وزیر نروژ ماه گذشته تولد 60 سالگی خود را با 13 نفر از اعضای خانواده اش در هتلی کوهستانی در این کشور جشن گرفت. بر اساس اطلاعات پلیس نروژ به همین دلیل نخست وزیر تحت بازپرسی قرار گرفته و نقض این گونه قواعد کرونایی در نروژ با جریمه حدودا 2 هزار یورویی مجازات می شود.

یکی از مقامات پلیس نروژ اعلام کرده که تحقیقات درباره این جشن تولد ناقض قواعد کرونایی آغاز شده و بخشی از آن شامل بازپرسی از نخست وزیر است. به نوشته رسانه های نروژی نتایج این تحقیقات در هفته جاری منتشر خواهد شد.

سولبرگ به علت نقض قواعد کرونایی مورد انتقاد قرار گرفته و از وی درخواست شده که از این بابت عذرخواهی کند. وی در پیامی توئیتری اعلام کرده که این ضیافت شام در سه میز جداگانه برگزار شده و ما فاصله را رعایت کرده ایم.

در نروژ برگزاری مراسمات با بیش از 10 نفر ممنوع اعلام شده است.

نخست وزیر نروژ همواره بر لزوم تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا تاکید داشته است. کشور نروژ برخی مواقع پایین ترین نرخ مرگ و میرها و مبتلایان کرونایی را داشته است. حزب محافظه کار سولنبرگ از این شرایط سود می برد. اما مدتی است که در نروژ هم فرایند مبتلایان به کرونا افزایشی شده و این مسئله به شیوع ویروس های جهش یافته مربوط می شود.

نخست وزیر نروژ حالا به دلیل برگزاری این جشن تولد مورد انتقاد حتی اعضای کابینه خود قرار گرفته و وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که هرگز نباید چنین اتفاقی می افتاد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 1025

به "بازپرسی پلیس از نخست وزیر نروژ به دلیل نقض قواعد کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپرسی پلیس از نخست وزیر نروژ به دلیل نقض قواعد کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید