امکان ابتلای دوباره به کرونا ، پادتن تضمین شده نیست

به گزارش جملات زیبا، در خبرها آمد که یک مرد 33 ساله هنگ کنگی جدیدترین موردی است که نشان میدهد یک فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی دوباره می تواند به این بیماری مبتلا گردد. تا امروز افراد زیادی در دنیا مجددا به این ویروس آلوده شده اند.

امکان ابتلای دوباره به کرونا ، پادتن تضمین شده نیست

به گزارش خبرنگاران ، حالا سوال مهم این است که خطر ابتلای مجدد به کرونا واقعا مبتلایان و بهبودیافتگان را تهدید می نماید؟

در این رابطه با دکتر هادی عزیزپور همکلام شدیم. وی در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما در روایت های مختلف در رابطه با ابتلای دوباره بعضی افراد به ویروس کرونا شنیده ایم. اما شاهدی موثق و علمی برای آن وجود ندارد و اگر هم رخ دهد کاملا استثنایی است. اما این مسئله غیرممکن نیست و امکان ابتلای دوباره به کرونا در حد بسیار کم و موارد نادری وجود دارد و این نشان میدهد فراوری پادتن و حفاظت از بدن تضمین شده نیست.

عزیزپور بیان کرد: آنچه که باعث ابتلای دوباره به کرونا می گردد احتمالا یا به دلیل موثر نبودن پادتن است و یا به دلیل جهش کرونا. پادتنی که در بدن وجود دارد احتمالا در برابر ویروس جهش یافته و کاملا متفاوت شده کارایی ندارد.

این پزشک متخصص تاکید نمود: البته این نکته را هم نباید از یاد برد که ایجاد ایمنی و محافظت در برابر کرونا به احتمال فراوان مدت دار است یعنی که نباید انتظار داشته باشید فرد تا ابد در مقابل ویروس کرونا مصون باشد.

وی با بیان اینکه فکر کردن به موضوع ایمنی گله ای فایده چندانی ندارد گفت: به هر حال به نظر می رسد به دلیل توالی ژن و تفاوت و دو ویروس ، شواهد کاملاً واضحی در خصوص ابتلای مجدد افراد وجود دارد ولی همانطور که گفتم این مسئله بسیار نادر است و به ندرت اتفاق می افتد که فردی مجددا مبتلا گردد.

عزیزپور در انتها گفت: ابتلای مجدد به ویروس کرونا نباید مسئله نگران کننده ای باشد، اکنون مهم ترین مسئله کنترل و مدیریت شیوع این ویروس در جامعه است که برای کاهش آن باید تمامی پروتکل های بهداشتی با دقت و وسواس از سوی شهروندان مختلف رعایت گردد تا بتوانیم به یک آرامش نسبی برسیم. اکنون ابتلای مجدد دغدغه ما نیست. باید به فکر فصل پاییز و موج دیگری باشیم که با کمی هوشیاری می توانیم جلوی آن را بگیریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 663

به "امکان ابتلای دوباره به کرونا ، پادتن تضمین شده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ابتلای دوباره به کرونا ، پادتن تضمین شده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید