افغانستان فروردین سال جاری مقصد بیشترین صادرات خراسان شمالی بود

به گزارش جملات زیبا، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: بیشترین میزان صادرات استان در فروردین ماه سال جاری با رقم 81.9 درصد به افغانستان اجرا شده است.

افغانستان فروردین سال جاری مقصد بیشترین صادرات خراسان شمالی بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سعید پورآبادی در رابطه با آمار صادرات استان در فروردین ماه سال 99، اظهار کرد: در این مدت میزان صادرات استان از نظر ارزشی 99.2 میلیون دلار و از نظر وزنی 6.12 هزار تن بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی سه درصد و از لحاظ وزنی 5.12 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین)، محصولات فولادی، مواد غذایی (ماکارونی و رب گوجه فرنگی) و سایر کالاهای صنعتی مطرح کرد و اضافه نمود: طی این مدت این میزان کالا به کشورهای افغانستان، آذربایجان، عراق، گرجستان و آلبانی صادر شده است.

پورآبادی میزان صادرات کالا از استان خراسان شمالی به کشور افغانستان 81.9 درصد، آلبانی6.9 درصد، عراق 2.5 درصد و سایر کشورها 3.3 درصد ذکر کرد.

وی سهم گمرک از صادرات استان در فروردین ماه سال جاری را از نظر ارزشی 95.2 میلیون دلار و از نظر وزنی 3.12 هزار تن ذکر کرد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 53.42 درصد و از نظر وزنی 7.59 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی واردات استان طی فروردین ماه سال جاری را به ارزش یک میلیون دلار و وزن سه هزار تن مطرح کرد، اضافه نمود: این میزان واردات نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 7.62 درصد از لحاظ ارزشی و 7.66 درصد از لحاظ وزنی کاهش داشته است.

وی کالاهای وارداتی استان در فروردین ماه سال جاری را شامل پارچه، فروسیلیکو منگنز و الکترود زغالی از کشورهای چین و مالزی اظهار داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 533

به "افغانستان فروردین سال جاری مقصد بیشترین صادرات خراسان شمالی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان فروردین سال جاری مقصد بیشترین صادرات خراسان شمالی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید