افتتاح بزرگترین نیروگاه لرستان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش جملات زیبا، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان، از افتتاح بزرگترین نیروگاه لرستان در خرم آباد همزمان با سفر رئیس این بنیاد اطلاع داد و گفت: این نیروگاه که با سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی بنیاد مستضعفان احداث شده، صبح پنجشنبه به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح بزرگترین نیروگاه لرستان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری با اشاره به افتتاح واحد اول و دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان با سرمایه گذاری 310 میلیون یورویی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با حضور رئیس این بنیاد افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: فاز اول این نیروگاه که روز پنچشنبه به بهره برداری می رسد، شامل 2 واحد گازی است که هرکدام ظرفیتی معادل 162 مگاوات دارند و با بهره برداری از این واحدها، 324 مگاوات به توان فراوری برق کشور افزوده خواهد شد. همچنین فاز نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات است که این واحد نیز تا انتها سال به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف بنیاد مستضعفان در احداث این نیروگاه گفت: با احداث این نیروگاه علاوه بر فراوری برق استان و کشور، زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار منطقه و تشویق به سرمایه گذاری در منطقه، فراهم می گردد و علاوه بر این موارد، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای نیرو های متخصص و بومی در استان ایجاد خواهد شد.

امیری با بیان اینکه در طول احداث این نیروگاه نیز روزانه برای بیش از 500 نیروی بومی منطقه اشتغال مستقیم ایجاد شده بود، ادامه داد: با راه اندازی این نیروگاه برای بیش از 150 نفر از نیرو های متخصص بومی، اشتغال مستقیم بلند مدت و پایدار فراهم می گردد.

به گفته مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا، در طراحی نیروگاه خرم آباد تمامی استاندارد های زیست محیطی رعایت شده و بر همین اساس، این نیروگاه کمترین تاثیر منفی را بر اکوسیستم منطقه دارد و همین امر نیروگاه خرم آباد را در ردیف نیروگاه های دوست دار طبیعت قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 509

به "افتتاح بزرگترین نیروگاه لرستان توسط بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین نیروگاه لرستان توسط بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید