آیا روسیه به توافق کاهش فراوری نفت عمل می نماید؟

به گزارش جملات زیبا، فراوری نفت خام و میعانات گازی در روسیه تا امروز نسبت به ماه مارس تغییری نکرده است در حالی که مسکو قول داده در ماه های مه و ژوئن 2 میلیون بشکه در روز فراوری خود را طبق قرارداد جدید پایین بیاورد.

آیا روسیه به توافق کاهش فراوری نفت عمل می نماید؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از اویل پرایس، با وجود کاهش تقاضا و افت قیمت نفت، فراوری نفت روسیه تغییری نکرده است و این سوال را به وجود می آورد که آیا این کشور به قرارداد کاهش فراوری اوپک و متحدانش متعهد خواهد ماند.

فراوری نفت خام و میعانات گازی در روسیه تا امروز نسبت به ماه مارس تغییری نکرده است در حالی که مسکو قول داده در ماه های مه و ژوئن 2 میلیون بشکه در روز فراوری خود را طبق قرارداد جدید پایین بیاورد.

طبق اطلاعات وزارت انرژی روسیه، فراوری نفت خام این کشور از اول تا 23 آوریل 11.289 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی یک هفته قبل از اینکه روسیه متعهد گردد فراوری خود را طبق قرارداد جدید کاهش فراوری پایین می آورد.

روسیه در ماه مارس 11.29 میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی فراوری کرد.

روسیه برای کاهش فراوری در میادین نفتی خود با توجه به هوای سرد و و شرایط پیچیده زمین شناسی منطقه به زمان احتیاج دارد، بنابراین رقم فراوری برای آوریل نشان می دهد این کشور احتمالا نمی تواند به هدف خود برای کاهش فراوری در ماه مه برسد.

هدف روسیه کاهش 1.8 تا 2.5 میلیون بشکه در روز از فراوری نفت نسبت به حد مبنای 11 میلیون بشکه است یعنی درست به اندازه سهمیه ای که برای عربستان در قرارداد جدید کاهش فراوری در نظر گرفته شده است. تمام فراوریکنندگان دیگر شرکت کننده در این قرارداد باید فراوری خود را نسبت به اکتبر 2018 پایین بیاورند.

در قرارداد جدید که فاقد مکانیزم های واضحی برای نظارت بر کاهش فراوری شرکت کنندگان در قرارداد است، هدف روسیه فراوری 8.5 میلیون بشکه در روز در ماه های مه و ژوئن است. البته معین نیست میعانات گازی در این رقم محاسبه شده اند یا نه. به این ترتیب کل کاهش فراوری روسیه تغییر می نماید. با احتساب میعانات گازی، سهم روسیه از کاهش فراوری 2.8 میلیون بشکه در روز خواهد بود و بدون آن حدود 2 میلیون بشکه.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 459

به "آیا روسیه به توافق کاهش فراوری نفت عمل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روسیه به توافق کاهش فراوری نفت عمل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید