آمریکا، چین را متهم به نسل کشی علیه اویغورها متهم کرد

به گزارش جملات زیبا، مایک پمپئو گفت، دولت ترامپ به این نتیجه رسیده که چین مرتکب نسل کشی و جنایت علیه بشریت با سرکوب مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ شده است.

آمریکا، چین را متهم به نسل کشی علیه اویغورها متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت این اقدام را - که مطمئنا باعث گسستگی بیشتر در روابط از قبل ضعیف میان این دو اقتصاد اول دنیا می گردد - بعد از آنالیز دقیق حقایق موجود انجام می دهد و حزب کمونیست چین را متهم به ارتکاب جنایت علیه بشریت با هدف دریافت اویغورها و دیگر اقلیت های مسلمان دست کم از زمان مارس 2017 کرد.

پامپئو در بیانیه ای گفت: من معتقدم این نسل کشی ادامه دارد و اینکه ما شاهد تلاشی سیستماتیک برای از بین بردن اویغورها از سوی دولت-حزب چین هستیم.

کنگره آمریکا در تاریخ 27 دسامبر با تصویب قانونی دولت این کشور را ملزم کرد در عرض 90 روز مشخص کند آیا چین مرتکب جنایت علیه بشریت یا نسل کشی شده است یا خیر.

آنتونی بلینکن، گزینه بایدن برای وزارت امور خارجه در جریان یک نشست استماع تایید در روز سه شنبه به کمیته روابط خارجی سنا گفت او با اعلام نسل کشی موافق است.

او اظهار کرد، آمریکا نباید هیچ محصول ساخته شده با کار اجباری در سین کیانگ را وارد کند. او اضافه نمود: ما ضروری است که اطمینان حاصل کنیم که همچنین به صادر کردن تکنولوژی ها و ابزارهایی که بتوان از آنها برای پیشبرد سرکوب آنها استفاده گردد، اقدام نکنیم.

سفارت چین در واشنگتن در پاسخ با انتشار بیانیه ای گفت: این به اصطلاح نسل کشی در سین کیانگ به سادگی یک دروغ است. این یک نمایش مضحک است که از آن برای بی اعتبار کردن چین استفاده می گردد.

این سفارتخانه اعلامیه آمریکا را مداخله فاحش در امور داخلی چین خوانده و رد کرد.

این تصمیم آمریکا به معنی کلید زدن اتوماتیک مجازات نیست اما به این معنی است که کشورها باید درباره اجازه دادن به شرکت ها برای تجارت با سین کیانگ که یک تامین نماینده دنیای پنبه است، به سختی فکر نمایند. چند روز پیش واشنگتن به وضع ممنوعیت علیه همه محصولات پنبه و گوجه فرنگی وارد شده از سین کیانگ پرداخت.

این تصمیم پامپئو باعث به راه افتادن نقدها از جانب منتقدان شد و آنها آن را یک اقدام صرفا سیاسی توصیف نموده و همچنین به بی میلی دولت ترامپ در مشخص همین عنوان برای جنایات اتفاق افتاده علیه مسلمانان روهیگیا در میانمار اشاره کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 920

به "آمریکا، چین را متهم به نسل کشی علیه اویغورها متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، چین را متهم به نسل کشی علیه اویغورها متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید