آخرین شرایط عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بورس

به گزارش جملات زیبا، اول آبان ماه امسال وزیر ورزش و جوانان خبر داده بود: فکر می کنم کار واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس را تا پاییز سال 99 انجام دهیم و سهام این دو باشگاه انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه مندان واگذار شود اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته

آخرین شرایط عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بورس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تجارت نیوز ، هرچند از ابتدای امسال تا پیش از مرداد ماه امسال همزمان با رشد بی سابقه شاخص بورس تمایل به عرضه اولیه در بازار سهام به شدت افزایش یافته بود اما پس از آغاز دوره نزولی شاخص بورس به تدریج برنامه های عرضه اولیه کاهش یافت.

با این حال همچنان هم عرضه اولیه برخی نمادها در دستور کار است. یکی از این عرضه اولیه ها که احتمالا عرضه اولیه موثری در بورس می تواند باشد مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

آخرین بار دو ماه پیش وزیر ورزش در این مورد اظهارات قابل توجهی را بیان کرده بود.

اول آبان ماه امسال وزیر ورزش و جوانان خبر داد: فکر می کنم کار واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس را تا پاییز سال 99 انجام دهیم و سهام این دو باشگاه انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه مندان واگذار شود.

مسعود سلطانی فر درباره عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس گفته بود: از روزی که مجوز واگذاری قطعی این دو باشگاه را در 18 فروردین ماه سال 99 از هیات عالی واگذاری شرکت های دولتی گرفتیم یک برنامه زمان بندی داشتیم که کارها خوب پیش رفته و تلاش داشتیم تا انتها سال انجام شود اما فکر می کنم کار واگذاری را تا پاییز سال 99 انجام دهیم و انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه مندان واگذار شود.

با این سخنان به نظر می رسد هرچند وعده واگذاری سهام پرسپولیس تا انتها پاییز امسال انجام نشده اما احتمالا تا انتها سال این تیم فوتبالی به بورس وارد شود.

پنجم آبان ماه، شمس جامخانه، عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی هم به ایرنا گفته بود: شرایط باشگاه پرسپولیس از نظر صورت های مالی و برخی دیگر اقدامات که قرار است برای واگذاری آن انجام شود به مراتب بهتر از استقلال است. گزارش توجیهی افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس که سرمایه توجیهی آن حدود 701 میلیارد تومان است تهیه شده و برای بررسی در اختیار حسابرس و بازرس قانونی سازمان حسابرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا انتها سال سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه خواهد شد، گفته بود: درخواست هیات پذیرش پرسپولیس در آبان ماه ارائه و پس از پذیرش، عرضه اولیه آن انجام می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: khaneh-jok-sms.ir شناسه مطلب: 891

به "آخرین شرایط عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید